13 Haziran 2016 Pazartesi

Kiehl's Calendula Herbal-Extract Tonik

Açıkçası Kiehls ürünlerini kullanmaya başlarken umut doluydum. Neredeyse set olabilecek şekilde tüm ürünlerini de denemeye çalıştım. Bu tonik de o grubun arasındaydı.

Kokusu oldukça bitkisel. Şeffaf şişesine baktığınızdaysa dikkatinizi ilk çeken şey toniğin içinde süzülen yapraklar. Calendula nedir diye merak ediyorsanız, satıcıya sorduğumda kadife çiçeği anlamına geldiğini söyledi. Ancak kendim araştırdığımda bu bitkinin aynısefa otu ismini taşıdığını öğrendim.

Aslına bakacak olursak bu toniği kullanmaya başlamadan önce alkolsüz toniklerin de yetersiz olduğunu düşünüyordum. Ama kullanırken gerçekten yeterli olduğunu, cildinizi iyice arındırdığını hissediyorsunuz. Bu açıdan bakacak olursak sizlere toniği sevdiğimi söyleyecektim. Ve belki de önerecektim.

Fakat ne yazık ki içeriği nedeniyle ne ben kullanmaya devam ettim, ne de size önerebilirim. Çünkü ürün içeriği oldukça şaşırmama sebep oldu. 

Zira içerisinde tehlikeli sayılan ve oldukça alerjik kimyasallardan Propylene glycol (#2), pentylene glycol (#3), methylparaben (#4) Disodium EDTA (#5) bulunuyor. Ürüne ismini veren calendula bitkisi de alerjik yapıda bir bitki olarak kabul ediliyor. Dolayısıyla hamilelerin kullanımı için de uygun değil.

Bu nedenlerle ürün özelliklerini dahi anlatmadan ne yazık ki yazımı sonlandırıyorum. 
Değerlendirme dışı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder